Redovisningsekonom för uppdrag under hösten 2019

Antal platser:
Yrkesbenämning: Redovisningsekonom
Publicerad: 2019-06-27
Sista ansökningsdag: 2019-08-25
Vårt uppdrag: Vi söker en redovisningsekonom till vår kund som levererar redovisningstjänster till bostadsrättsföreningar. Kunden sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid med start i augusti och förväntas pågå till årskiftet. Detta är en utåtriktad roll som utöver redovisningen innebär många kontakter med bl.a. byggande- och boendestyrelser. Vår kund har ett ständigt fokus på att utveckla och förbättra kvalitén på sina tjänster och vi hoppas att du vill bli en del av detta viktiga arbete. För detta uppdrag välkomnar vi dig som är underkonsult med F-skattesedel eller dig som vill bli anställd av Avanzera. Som arbetsgivare erbjuder vi dig kollektivavtal, en fast månadslön och friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter: • Löpande redovisning • Avisering av hyror och avgifter, påminnelser • Ansvara för kvartals- och årsbokslut • Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer • Hantera pantregister och lägenhetsförteckning • Rapportering till myndigheter t.ex. moms, skatter, arbetsgivaravgifter • Utveckla och forma styrande dokument • Vara med och driva utvecklingsåtgärder för våra kunder • Service och stöd till styrelser • Kontakt med revisorer Din bakgrund: Krav: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Några års erfarenhet av att arbeta med redovisning för bostadsrättsföreningar Goda kunskaper kring lagar och moms-och skatteregler gällande bostadsrättsföreningar. Goda redovisningskunskaper och erfarenhet av att självständigt upprätta och kvalitetssäkra årsredovisningar, bokslutsavstämningar och inkomstdeklarationer. Meriterande Tidigare erfarenhet av arbete med löner och har erfarenhet av systemen 3L, Hogia och Visma Bokslut Personliga egenskaper: Positiv Kommunikativ och noggrann med känsla för detaljer Du har inga problem att ta rodret och driva processer, men du är också en lagspelare som förstår betydelsen av teamarbete. Du är förtroendeingivande och ser vikten av att ha kvalitet och service i fokus och har ett öga för förbättringsmöjligheter. Du är bra på att bygga relationer och har en prestigelös inställning. Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktperson

Iren Sayar

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 3 - 6 månader
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Fast lön
Postadess
  • Region Stockholm
  • 10137 Box 853
Besök hemsida
window.selectedTags = [];