Controller till Brand Invest 2005 AB

Antal platser:
Yrkesbenämning: Controller, övriga
Publicerad: 2021-01-14
Sista ansökningsdag: 2021-02-12
Stad: Stockholm
. Serveoffice har fått ett riktigt spännande uppdrag att rekrytera en controller till Brand Invest 2005 AB. Tjänsten är både bred och dynamisk, på ett företag som utnämnts till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place To Work. Det är en tjänst på heltid med placering vid Hornstull i Stockholm. Start enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning Rollen är strategiskt viktig för den fortsatta utvecklingen av verksamheten där den står nu och in i framtiden. Brand Invest är moderbolag till de verksamhetsbedrivande bolagen Brandskyddslaget AB och RiskTec AB. Du kommer arbeta i tätt samarbete med VD/ledning i respektive bolag med uppdraget att ge strategiskt råd och stöd inom ekonomiområdet utifrån den övergripande affärsplanen och styrelsens uppdrag till den operativa verksamheten. Att medverka till en kompetensutveckling hos konsulterna inom budgetering, kontrakt, bokföring och resultatuppföljning m.m. är också en viktig arbetsuppgift för koncernens fortsatta utveckling. Det är med andra ord en bred och varierande roll i vilken du kommer arbeta nära redovisningsansvarig, tillika administrativ chef, med vem du delar ansvaret för hela det ekonomiska flödet. Några av de viktigaste arbetsuppgifterna är: * Ansvara för budgetering, ekonomisk förvaltning, lönsamhetsanalyser och rapportering. * Upprättande av årsredovisningar, koncernredovisning och konsolidering vid behov. * Fungera som ekonomiskt bollplank till VD och koncernbolagen. * Hantera investeringsärenden och uppföljning samt skapa nya, eller optimera, arbetsprocesser och rutiner inom ekonomifunktionen. Där ingår bl a upphandlingar, anbud etc. * Ständigt utveckla viktiga KPI:er * Kunna vara hands on inom enskilda områden när det behövs, exempelvis vid hög arbetsbelastning, vid sjukfrånvaro och semestrar. * Hantera diverse externa kontakter. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För att lyckas som controller hos Brand Invest är du en relationsbyggande och prestigelös teamplayer som gärna tar initiativ och driver igenom dina projekt med positiv energi. Du har en god IT-vana och en bra förmåga att lära dig nya system. Har du erfarenhet av projektredovisning/projektdriven verksamhet samt arbetat i flera Visma-modeller tidigare är detta meriterande. Vi kommer att söka efter egenskaper som affärsmässighet, driv att få saker gjorda och att vara en god kommunikatör. Att vara naturligt proaktiv, utveckla och söka ständiga förbättringar, ha en analytisk förmåga och en stark ansvarskänsla är också områden som är viktiga att ha för att passa in i kulturen. Brand Invest erbjuder dig Brand Invest är i grunden värderingstyrt och har så varit sedan det grundades 1989. Det finns en tydlig ”Våga vinn”-mentalitet där självledarskap och ansvar är tydligt fördelat på alla medarbetare. Att misslyckas är vägen till att göra rätt. Kulturen är ett tydligt fokusområde även i strategin framåt. Brand Invest har sedan en längre tid arbetat enligt idén att nöjda och kompetenta medarbetare med bra arbetsmetoder och tjänster ger nöjda kunder och en god ekonomi. Detta ger i sin tur bra möjligheter att förbättra förutsättningarna för nöjda och kompetenta konsulter och en bra arbetsmetodik osv. Brand Invest är, bland annat som ett resultat av denna strategi, ett av Sveriges högst rankade arbetsplatser av den oberoende konsultfirman Great Place To Work. De håller till i mycket fina och spatiösa lokaler vid Hornstull i Stockholm, med vacker utsikt såväl österut som söderut och västerut. Ansökan och kontakt I den här processen samarbetar Brand Invest med Serveoffice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Serveoffice men du kommer anställas direkt hos Brand Invest. Skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller cissi.silvstam@serveoffice.se alternativt Mårten Forslund på 070-314 63 56 eller marten.forslund@serveoffice.se Om Serveoffice Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida
Dela