Antal platser:
Publicerad: 2021-01-13
Sista ansökningsdag: 2021-01-31
Stad: Göteborg
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.   Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.   Ditt framtida arbete   Vi söker nu utredare till sektionerna för taxi samt gods och buss i Göteborg. Då denna verksamhet endast finns i Göteborg kommer du att få en unik kompetens. Vid sektionerna i Göteborg arbetar idag ca 30 personer. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att arbeta med företag och enskilda näringsidkare som vill ha och har tillstånd att bedriva yrkesmässig trafik (gods, buss och taxi). Vårt utredningsarbete inom området bygger framför allt på underlag ifrån andra myndigheter . Med hänsyn till att regelverken och tillämpningen av dem har förändrats över tid är det många områden där våra beslut är praxisskapande. Det är därför viktigt att du kan tänka kreativt men också rättssäkert utifrån gällande regelverk.  Dina framtida arbetsuppgifter • arbeta med egna utredningar • arbeta i team • ha kontakt med företag och andra myndigheter. Du måste ha • kandidatexamen med inriktning ekonomi-, juridik- eller statsvetenskap • minst två års arbete på statlig myndighet med utrednings- eller handläggningsarbete • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • god förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift Det är meriterande om du också har   • arbetat med revisioner, tillsynsutredningar eller tillståndsansökningar på statlig myndighet • varit föredragande, och/eller beslutsfattare av skriftliga negativa beslut mot enskilda eller företag Vi vill att du har/är • en god analytisk förmåga och är lösningsfokuserad • beslutsam och har lätt för att fatta beslut • strukturerad och planerar ditt arbete väl • lyhörd för nya arbetssätt och har en tydlig vilja att delge andra medarbetare dina kunskaper • förmåga att förstå rollen som myndighetsrepresentant • vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information I den här rekryteringen söker vi tillsätta tjänster som både är tillsvidare och tidsbegränsade med placering i Göteborg. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Du är välkommen att kontakta Sektionschef Markus Edsbagge telefon 010-495 59 34, e-post, markus.edsbagge@transportstyrelsen.se  Sektionschef Emma Skarpemo telefon 010-495 59 17, e-post, emma.skarpemo@transportstyrelsen.se  Saco, Christina Eng och ST, Tomas Fredlund nås via vår växel på 0771-503 503.   Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.   Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2021-163 för tjänsten med tillsvidareanställning och TSG 2021-261 för tjänsten med visstidsanställning. Vi behöver din ansökan senast den 31 januari 2021. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest. Välkommen att bli vår nya kollega!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Dela