Extrapersonal och sommarjobb till vård och omsorg

Antal platser: 15 
Publicerad: 2021-01-12
Sista ansökningsdag: 2021-05-31
Stad: Härjedalen
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och förbättra verksamheten och servicen.     Vi söker ständigt nya medarbetare som vill ha ett givande och meningsfullt jobb och göra skillnad varje dag. Varje vecka behöver Härjedalens kommun timvikarier inom vård och omsorg. Ett arbete hos oss kan innebära arbete som personlig assistent, inom äldreomsorgen eller LSS. Du arbetar vid behov, ibland gäller det enstaka arbetspass och ibland längre vikariat, du lägger dig själv tillgänglig när du kan arbeta och hur mycket. Som timanställd är du en viktig del av arbets- gruppen.   Vi rekryterar löpande och du blir kontaktad så snart vi matchar din ansökan med en verksamhet där vi tror du skulle passa in. Din ansökan ligger kvar hos oss i 6 månader. Arbetsuppgifter Kraven kan se olika ut För att få arbeta som timvikarie i Härjedalens Kommun krävs att du har fyllt 18 år. Kraven på dig som sökande kan se olika ut beroende på inom vilken verksamhet du söker jobb. Det är meriterande och ibland ett krav att du har utbildning eller erfarenhet inom det yrkesområde din ansökan gäller. Har du körkort kan det vara en merit men inte alltid ett krav. För att kunna kommunicera med våra brukare och för att dokumentera är god förmåga i det svenska språket i både tal och skrift ett krav. Godkänd i SFI Gruv krävs för anställning om du inte har läst vid svenskt gymnasium. Du planerar din arbetstid själv Du styr din tillgänglighet och väljer själv när du vill arbeta. Får vi ett behov av extra personal när du har lagt dig tillgänglig får du ett SMS med bokning av arbetspasset. Med hjälp av programvaran TimeCare – som du kan ha i din mobil – kan du lägga in din tillgängliga tid. Där ser du också redan inbokade arbetspass och ditt personliga schema finns direkt i din mobiltelefon, dator eller surfplatta.  Kvalifikationer Arbetsbeskrivning Vi arbetar nära våra brukare med deras välmående i fokus. Våra brukares behov ser olika ut och ett biståndsbeslut ligger till grund för vilka arbetsuppgifter som ska utföras hos varje brukare. Vanliga arbetsuppgifter är att hjälpa till med personlig hygien, städning, handling, matlagning, påklädning och förflyttning. Arbetstiden är oregelbunden och varierar mellan dag, kväll och helg. I vissa verksamheter ingår även natt och sovande jour i schemat. Personliga egenskaper Som person är du positiv och känner dig trygg att arbeta både självständigt och i team. Du ska vara serviceinriktad, ansvarstagande och kunna ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Att ha undersköterskeutbildning och erfarenhet av att arbete inom vård och omsorg ser vi som extra meriterande. Vi erbjuder Vi erbjuder utbildning och introduktion efter dina och verksamhetens behov. Kontaktinformation Elin Lemon, Enhetschef Resurscenter, elin.lemon@herjedalen.se Ulrika Nilsson, Rekryterare Resurscenter, 0680- 161 55 Arbetsplats Ringvägen 2 84233 Sveg

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 11 dagar - 3 månader
  • Sommarjobb / feriejobb
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida
Dela