account specialist till randstad inhouse services

Antal platser:
Yrkesbenämning: Personalansvarig
Publicerad: 2021-01-05
Sista ansökningsdag: 2021-01-31
Stad: Västerås

Arbetsbeskrivning

Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?
Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. 
I rollen som Account specialist har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med en andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.

Ansvarsområden

Som Account Specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:
  • Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av konsulter.
  • Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
  • Annonsering, screening och urval.
  • Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera...
     ...kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!

Arbetstider

Heltid och tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.

Kvalifikationer

För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: 
  • Någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service. Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och/eller personalarbete sedan tidigare.
  • Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
  • Samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans. 
  • Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm. 

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2021-01-31, urval och intervjuer sker löpande.
Placeringsort: Västerås
 
För ytterligare information: Inhouse Manager: evelina.nilsson@randstad.se
 
Observera att vi inte tar emot ansökan via mail.

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Dela