Copywriter till Folkspel Inhouse

Antal platser:
Yrkesbenämning: Copywriter
Publicerad: 2020-11-11
Sista ansökningsdag: 2020-11-29
Stad: Göteborg
Folkspels inhousebyrå söker en passionerad och idestark reklamkreatör som vill göra gott. Folkspel Inhouse fungerar som vilken reklambyrå som helst och arbetar med hela kommunikationskedjan från varumärkesbyggande till taktiska kampanjer i alla medieslag. Vår reklam finns bland annat i TV, Butik, SoMe, OOH, radio etc. Kanske är vi en av de mer reklamfilmsintensiva byråerna i stan. Bland våra uppdrag finns varumärkena Folkspel, BingoLotto, Sverigelotten och Årets Eldsjäl. I en allt mer konkurrensutsatt spelmarknad blir syftet med Folkspel och våra lotteriprodukter allt viktigare, att generera pengar till Sveriges föreningar. Våra varumärken är alla viktiga bärare av det syftet. Så om du inte bara brinner för att göra kreativ kommunikation som bygger varumärken och skapar försäljning, utan också tycker att Sveriges föreningar gör Sverige bättre för alla, är detta jobb som gjort för dig. Du kommer att jobba i ett konceptuellt team tillsammans med CD och två ADs på Folkspels inhousebyrå, som idag består av tio personer. Runt omkring dig kommer du att ha ett erfaret gäng bestående av grafiska designers, motion designer, digital designer, produktionsledare och projektledare. Exempel på arbetsuppgifter  - Arbeta med framåtriktade projekt med stort fokus på långsiktighet och affärsnytta. - Analysera vad konkurrenter gör, vad som gäller i den nya tidens kommunikation och hur vår omvärld förändras. - Löpande ta fram och utveckla starka kommunikativa koncept och kreativa kampanjer, för alla mediekanaler. - Utveckla våra varumärken, arbeta med strategier och storytelling. - Producera manus till reklamfilm, copy till annonser, butiksmaterial, OOH, SoMe, texter till införsäljningsmaterial etc. Vem är du? - Du har reklamutbildning från Berghs School of Communication, Hyper Island, Forsbergs, YRGO eller motsvarande. - Du kommer inte direkt från skolbänken, utan har jobbat ett antal år i reklambranschen eller inhouse. - Kanske har du kampanjer som vunnit någon kreativ utmärkelse i din portfolio. - Du behärskar Office-paketet och har koll på de vanligaste verktygen i SoMe. - Du brinner för bra kommunikation och är övertygad om att sättet man förpackar ett budskap på är avgörande för att skapa förändring. - Du har en förmåga att se saker ur olika perspektiv och värdera vad som är det viktigaste. - Du har koll på modern kommunikation som tar för sig och gör skillnad. - Du är nyfiken och entusiastisk, en självgående lagspelare. - Relevans, retorik och kreativitet är begrepp som ligger dig varmt om hjärtat.   Folkspel erbjuder fast lönesättning, goda personalförmåner och är kollektivavtalsanslutna. Vi är 125 medarbetare, de flesta sitter i öppna och fräscha lokaler i Gamlestaden. Huvudkontoret är helt nybyggt sedan januari 2019, inrymt i de gamla lokstallarna vid Sävenäs, bara fem minuter med spårvagn från Centralstationen. Folkspel är en ideell organisation och allt överskott går direkt tillbaka till föreningslivet eftersom Folkspel inte har några privata vinstintressen. Vi ägs till 100 % av folkrörelserna, det svenska föreningslivet, via 72 riksorganisationer och omsätter årligen ca 1,4 miljarder. Vårt uppdrag är att via lotteriverksamhet göra det möjligt för Sveriges föreningar att fortsätta sitt viktiga arbete. Genom åren har Folkspel genererat över 16 miljarder kronor till Sveriges föreningar. Läs mer om oss och våra produkter på: www.folkspel.se.    Frågor om tjänsten: Ring Creative Director Gunnar Skarland på 031-345 90 18 Övriga frågor: Ring HR-chef Annika Eriksson 031-345 90 13

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Dela