Verksamhetsutvecklare inom Verksamhetsstöd, Lokalförsörjning

Antal platser:
Yrkesbenämning: Organisationsutvecklare
Publicerad: 2020-10-16
Sista ansökningsdag: 2020-11-01
Stad: Göteborg
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar. Placering i Göteborg, Halmstad eller Östersund Arbetsuppgifter och ansvar Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har flerårig erfarenhet från arbete inom lokalförsörjning och/eller verksamhetsutveckling • har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser • har goda kunskaper i projektledning • är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor • är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta • har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt • är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt • har B-körkort Det är meriterande om du: • har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde • har erfarenhet av IT-kravställning • har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation • har arbetat med digitalisering och automatisering • har erfarenhet av processutveckling • har erfarenhet av projektledning • har erfarenhet av fastighetsrelaterade frågor Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i stor utsträckning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placering är på något utav våra kontor i Göteborg, Halmstad eller Östersund. Kontakt Rekryterande chef: Rebecca Frisk, 010-113 71 03 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18 Seko: Anne Svensson, 010-113 83 07. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 1 november 2020. Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön