Account Specialist till Randstad Inhouse Services i Eskilstuna

Antal platser:
Yrkesbenämning: Personalansvarig
Publicerad: 2020-10-15
Sista ansökningsdag: 2020-10-31
Stad: Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?

Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. 
I rollen som Account Specialist har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med en andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.

Ansvarsområden

Som Account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:
Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av konsulter.
Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
• Annonsering, screening och urval.
Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom
att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen 
med mera. Kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!

Arbetstider

Detta är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. 

Kvalifikationer

För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: 
• 1-2 års yrkeserfarenhet av arbete med administration och service. Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och/eller personalarbete sedan tidigare.
• Det är starkt meriterande med eftergymnasial utbildning inom personal & arbetsliv, arbetsrätt eller likvärdigt ämnesområde. 
• Erfarenhet av arbete inom rekryterings- och bemanningsbranschen är också starkt meriterande.
• Då vi möter kunder, kandidater och kollegor med olika bakgrund är det ett krav att du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan senast 2020-10-31. Observera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. Sök därför gärna så snart som möjligt.

För ytterligare information:
För information som rör rollen, vänligen kontakta Site Manager Magnus Fransson via: magnus.fransson@randstad.se  
För information som rör rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR Talent partner: angelica.gustafsson@randstad.se 

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. 

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön