Konsultchef

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-konsult/PA-konsult
Publicerad: 2020-09-15
Sista ansökningsdag: 2020-10-07
Stad: Hässleholm
Vill du bli en del av vårt drivna gäng i Kristianstad och Hässleholm? Om företaget Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Våra kontor drivs utifrån varje orts lokala förutsättningar. Vi vill vara en samarbetspartner på den lokala marknaden. Wikan Personal är branschöverskridande och arbetar både med rekrytering och bemanning inom tjänstemanna- och kollektivsidan. Läs mer på www.wikan.se. Nu söker vi en konsultchef till våra kontor i Hässleholm och Kristianstad. Dina arbetsuppgifter Som konsultchef hos Wikan Personal kommer du i nära samarbete med dina kollegor arbeta med arbetsuppgifter såsom försäljning, rekrytering och bemanning. Du har personalansvar för uthyrda konsulter och skapar en nära relation till både dina konsulter och kunder. Tjänsten ställer höga krav på förståelse för våra kunders verksamhet och behov. I ditt arbete ingår mycket kontakt med våra medarbetare ute hos kunderna, samt administrering av anställning och rekryteringsprocess. Du är regelbundet ute hos köpande kunder och följer upp eventuella kundönskemål och fångar upp kommande personalbehov. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: - söka upp och kontakta nya potentiella kunder för att sälja in våra tjänster samt hålla kontakten med aktuella och tidigare köpande kunder. I säljarbetet utvecklar du långsiktiga relationer genom hög närvaro hos våra kunder och konsulter. - bemanna våra kunders uppdrag med rätt kompentens på både kort och lång sikt. - hjälpa våra kunder genom hela rekryteringsprocessen och säkerställer att rätt kandidat presenteras för kunden. - du förväntas att deltaga vid nätverksträffar och andra relationsskapande events. Din bakgrund/Dina egenskaper Du har några års arbetslivserfarenhet, helst från en roll i ledande befattning med personalansvar. Meriterande är om du har högskoleexamen inom HR/personal eller annan relevant utbildning. Det är positivt om du har några års erfarenhet från bemanningsbranschen. Du har lätt för administration, men ser dig samtidigt inte som en administratör. För att lyckas i rollen och kunna bidra till vår framgång ser vi att du har lätt för att skapa nya kontakter samt är en prestigelös och målinriktad person. Du är trygg i dig själv och ser positivt på att växla och prioritera arbetsuppgifter. Du är engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Du är dessutom effektiv, ifrågasättande och innovativ. Du trivs med att arbeta såväl i grupp som självständigt samt har en god förmåga att organisera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har passion för människor och affärer! Information och kontakt Känner du att detta är ett jobb för dig, välkommen att söka tjänsten redan idag. Vi tillämpar löpande urval och sista ansökningsdag är den 7 oktober. Har du frågor är du välkommen att kontakta Andreas Håkansson, 044-590 65 07 eller Johanna Fondell, 044-590 65 02. Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast och rörlig lön
Besök hemsida