Förvaltningsassistent

Antal platser:
Yrkesbenämning: Förvaltningsassistent
Publicerad: 2020-07-31
Sista ansökningsdag: 2020-08-16
Stad: Stockholm
Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.  Fastighetsområde Stockholms slott förvaltar bland annat Kungliga slottet i Stockholm, Drottningholms slott med omgivningar, Kungliga hovstallet samt Hovförvaltningens hus vid slottsbacken. Merparten av lokalerna brukas av Kungliga hovstaterna. Bland hyresgästerna finns även bostadshyresgäster, kommersiella hyresgäster samt publika verksamheter såsom museer. Vi är ca 20 medarbetare som arbetar på kontoren vid Stockholms slott samt Drottningholm. Nu behöver vi förstärka vårt team med en förvaltningsassistent som organisatoriskt är underställd fastighetschefen. Hos oss erbjuds du en omväxlande roll med stort mått av eget ansvar. Du får arbeta med spännande fastigheter där olika lokala förutsättningar utmanar din kreativitet och problemlösningsförmåga. Tjänsten är placerad både på kontoren i Stockholm och Drottningholm. Din roll Som förvaltningsassistent blir dina arbetsuppgifter bl.a. följande: • Stödja fastighetschefen, förvaltarna och driftorganisationen i det dagliga arbetet. • Bistå fastighetsområdet med budgetarbete, uppföljningar av det ekonomiska resultatet, prognos och bokslut samt löpande analys av projektportföljen. • Medverka i verksamhetsplanering och måluppfyllnad. • Kontera leverantörsfakturor samt uppföljning av dessa. • Granska frånvaro, utlägg och reseräkningar. • Göra utbetalningar, omföringar, avrop och beställningar. • Ta emot felanmälningar och ha kontakter och med hyresgäster och leverantörer via telefon och mail. • Delta i hyresgästmöten och informationsmöten. • Framtagande av beslutsunderlag. • Övriga administrativa arbetsuppgifter såsom protokollskrivning, diarieföring och liknande. Din profil Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskole-, KY-nivå eller motsvarande kompetens förvärvad under ett flertal år i arbetslivet. Du ska ha erfarenheter av olika IT-system, främst Excel men även resten av Officepaketet. Vidare behöver du också kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och i skrift. Meriterande: • Erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra. • Erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är det viktigt att du är strukturerad och har god förmåga att prioritera rätt uppgifter. Du kommer behöva vara serviceinriktad och beredd att arbeta mot våra gemensamma mål. Även om arbetet kommer kräva sammarbetskunskaper så bör du också vara van att arbeta självständigt. Mer information SFV tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer ske före anställning. Det betyder också att svenskt medborgarskap är ett krav.  Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se.   Sista ansökningsdag är 2020-08-16 och vi ser fram emot att ta del av din ansökan och CV. Välkommen till oss! Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön