Redovisningsekonom till internationell advokatbyrå på Norrmalm

Antal platser:
Yrkesbenämning: Redovisningsekonom
Publicerad: 2020-07-23
Sista ansökningsdag: 2021-01-09
Stad: Stockholm
Vår kund är en anrik advokatbyrå på Norrmalm. Företaget växer och behöver nu förstärkning på ekonomiavdelningen. Vår kund Vår kund sitter centralt i trivsamma lokaler på Norrmalm. Företaget har stark omtanke för sina kunder och anställda. Hos vår kund blir du en respekterad medarbetare och får ta del i gemenskapen på kontoret från dag ett. Du kommer ansluta till ett kontor som värdesätter mjuka värden, god stämning och gemenskap och därtill bra förmåner. Här kommer du utvecklas i din roll som redovisningsekonom och samtidigt lära känna härliga medarbetare under humana förhållanden. I rollen som redovisningsekonom kommer du även få den spännande utmaningen att göra konkursbokföring. Det är en liten skara ekonomer som besitter denna kompetens och vår kund erbjuder dig ett ypperligt tillfälle att lära dig! Vår kund är väldigt mån om sina anställda erbjuder förmåner såsom t.ex. betald friskvårdstimme varje vecka och extra avsättning till pension. Arbetsbelastningen för rollen är generöst anpassad så att det finns utrymme för lärande och utveckling. Start för tjänst är planerat till September 2020 Din profil Du är strukturerad och sköter ditt arbete enligt uppsatta rutiner och processer. Du är mycket noggrann / tankfull och skapar alla underlag som är glasklara, detta är av stor vikt då redovisningen granskas av tingsrätten och måste vara extremt tydlig. Avsteg från rutinerna eller otydliga underlag kan ge stora konsekvenser. Det finns givetvis utrymme för att vara delaktig i hur dessa rutiner ska se ut. När du har blivit ”varm i kläderna” kommer du som medarbetare ha viktig roll i att hitta nya lösningar och ge förslag på rutinerna ska vara utformade. Som person ska du vara en som frågar en gång för mycket än att det blir fel. Du har ett starkt systemintresse och använder alla tangentbordskommandon som finns till ditt förfogande. Du är även öppen för att lära dig nya effektivare arbetssätt och har ett "öppet sinne" som möjliggör att du kan lära dig konkursbokföring och exakt följa de redovisningsrutiner och procedurer som redan är uppsatta. Konkursbokföring grundar sig på vanlig bokföring, men med den stora skillnaden att den grundar sig på förmånsrättslagen och kräver ett annorlunda tänk än vanlig bokföring. Du behöver ha ett flexibelt sinne och kunna skifta mellan olika tankesätt. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av ekonomi och kan hela redovisningskedjan fram till månadsbokslut. Du är självgående inom löpande bokföring, momsdeklarationer, kontoavstämningar, betalningar samt kund - och leverantörsreskontra. Du har goda kunskaper i Excel och Fortnox samt är en skicklig datoranvändare. Om du har erfarenhet av att göra löner så är detta meriterande. Du prioriterar verkligen noggrannhet / tydlighet och är stolt över kvalitén på din insats. På kontoret bidrar du till arbetsglädje för dina kollegor och du tycker om att arbeta i ett team. Du är en prestigelös lagspelare som motiveras av att hjälpa dina kollegor. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Löpande bokföring - Betalningar - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Momsdeklarationer - Konkursbokföring - Kontoavstämningar System: - Fortnox - Klartext DOS - Klartext 2008 Skallkrav: - Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete - Van att arbeta med momsdeklarationer - Van att arbeta med leverantörsreskontra och kontoavstämningar - Systemintresse - Du blir snabbt självgående och lär dig tangetbordskommandon - Du är noggrann / tydlig i ditt arbete och följer redan uppsatta rutiner - Baskunskaper i Excel (kunna använda enkla formler +-*/, summa celler, arbeta med flikar & filtrera) - Flytande svenska - i tal & skrift Meriterande: - Arbetat med hela redovisningskedjan, till och med årsredovisning - Tidigare arbetat med löneredovisning - Tidigare arbetat med konkursbokföring - Tidigare arbetat som redovisningskonsult - Tidigare arbetat hos en advokatbyrå Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/) Vid frågor, kontakta Christoffer Rozenbachs på Christoffer@deltaconsulting.se eller 073-928 59 86. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön