Redovisningscontroller

Antal platser:
Yrkesbenämning: Redovisningsekonom
Publicerad: 2020-07-13
Sista ansökningsdag: 2020-08-23
Stad: Nacka
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna i landet per område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Redovisningsenheten är en del av kommunens stöd- och servicefunktion och på enheten arbetar cirka 30 personer. I enhetens uppdrag ingår bland annat att kvalitetssäkra redovisningen, stötta verksamheterna i redovisningsfrågor, ansvara för leverantörs- och kundfakturaprocesserna samt förvalta kommunens ekonomisystem. Ditt uppdrag Som redovisningscontroller har du en bred och självständig roll med mycket frihet att forma och styra ditt arbete. I stora drag arbetar du kommunövergripande med redovisningsfrågor kopplade till anläggningsredovisningen såsom aktiveringar, avskrivningar, utrangeringar och avstämningar. Du har också det övergripande ansvaret att förvalta och utveckla anläggningsmodulen i ekonomisystemet. Du arbetar självständigt inom vissa områden, men också i nära samarbete med kollegor i vissa delar och har en koordinerande serviceinriktad roll, vilket innebär ett brett kontaktnät inom kommunen. Som redovisningscontroller deltar du också i det löpande bokslutsarbetet samt utvecklar rutiner och processer inom redovisningsområdet. Din profil Tjänsten är en koordinerade roll med många olika uppgifter och kontaktytor, så för att trivas bör du vara serviceinriktad, uppskatta samarbete med andra och ha ett ödmjukt och prestigelöst förhållningssätt. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är pedagogisk, har en hög kommunikativ förmåga och gärna delar med dig av din kunskap. Det är positivt om du har ett genuint intresse för system, utveckling och digitalisering. För att lyckas i rollen bör du ha akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande, samt flera års praktisk erfarenhet av att ha arbetat med redovisning och du känner dig trygg inom området. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation. Vi erbjuder dig Vi erbjuder en givande tjänst i en kommun som har ambitionen att vara bäst på att vara kommun. Vill du arbeta i en kommun som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga, då är det här rätt arbetsplats för dig. Blir du vår nya kollega så erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor. Här finns frihet och möjlighet att arbeta hemma, gym i huset, friskvårdsersättning samt växling av semesterersättning mot fler semesterdagar och möjlighet till friskvårdstimme. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus, 15 min med buss från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Sista ansökningsdag är den 23 augusti 2020. Är du nyfiken och vill veta mer får du gärna kontakta Pia Nordeman, enhetschef på redovisningsenheten på 08-718 91 77. Vi ser fram emot din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön