Senior tjänsteutvecklare

Antal platser:
Yrkesbenämning: Produktutvecklare
Publicerad: 2020-06-26
Sista ansökningsdag: 2020-08-16
Stad: Stockholm
Vill du vara med och göra vardagen enklare för många svenska företag och företagare för att de ska kunna utveckla sin affär och skapa tillväxt? Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision. Vi söker nu senior tjänsteutvecklare till enheten Tjänsteutveckling. På Tillväxtverkets avdelning Förenkling jobbar vi med att skapa morgondagens digitala myndighetskontakter. Enhetens ansvar är bl.a. att bidra i utvecklingen av innehåll och tjänster på framtidens verksamt.se och i morgondagens digitala ekosystem för enklare myndighetskontakter. Om tjänsten Du kommer att delta i utvecklingen för att förenkla företagens myndighetskontakter genom digitalisering, med fokus på utveckling av tjänsteutbudet på företagarsajten verksamt.se. I rollen som tjänstedesigner bidrar du med att omsätta olika aktörers behov i tjänster, vara med att definiera innehåll via koncept och prototyper och till it-utveckling och uppskalning. I arbetet ingår att tillsammans med produktansvariga, tjänste-, interaktionsdesigner och andra teammedlemmar samt att du underhåller prioriterade målområden och följer upp användning och effekter för de tjänster vi har. Du kommer även att bidra i arbetet kring att definiera den digitala resan för olika aktörer i det digitala ekosystemet och tillsammans med produktansvariga ta fram kommande utvecklingsinsatser för olika produktområden.  Ditt tjänstgöringsställe är Stockholm. Vi söker dig som har: • Högskole-/universitetsutbildning inom informatik/interaktion eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet som Tillväxtverket bedömer som relevant • Mins fem års erfarenhet av kunddriven tjänstedesign och att kartlägga kundresor • Erfarenhet av att analysera kundbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta • Erfarenhet av att initiera och genomföra kundintervjuer med slutanvändare • Vana att arbeta självständigt i större utvecklingsprojekt och driva på ditt eget arbete • God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift Följande är meriterande: • Erfarenhet av att förenkla företag eller medborgares kontakter med myndigheter eller kommuner • God förmåga att kunna leda ett arbete med att omsätta verksamhetens behov till digitala lösningar utifrån möjligheterna med befintlig och ny teknik, som skapar en enklare vardag för användaren • God erfarenhet av verktyg för att visualisera och dokumentera koncept- och interaktionsdesign, tex för att inspirera och engagera med innovativa lösningar och funktionella tjänster. • Erfarenhet av verksamhetsutveckling, strategiskt kommunikationsarbete, förändringsledning och kunskap om och erfarenhet av att jobba med metoder för användardriven utveckling, exempelvis tjänstedesign och i agila team, • Erfarenhet av att leda team, konsulter, möten och workshops enligt olika metoder anpassade efter deltagarnas behov, Som person söker vi dig som är mål- och resultatinriktad, analytisk och kreativ. Du är lyhörd och pedagogisk.     Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare. Anställningsform och sista ansökningsdag Anställningen är en tillvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag är den 16 augusti 2020. Mer information och kontakt För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Anders Nyström, 072-201 65 36. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Carola Olofsson, 08-681 91 07. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning. Vi sitter centralt i Stockholm i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.  Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor.   

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön