Byggnadsinspektör

Antal platser:
Yrkesbenämning: Byggnadsinspektör
Publicerad: 2020-06-17
Sista ansökningsdag: 2020-08-09
Stad: Piteå
Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. Som medarbetare i Piteå kommun har du drygt 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Vi erbjuder dig en trygg anställning med schyssta villkor och förmåner. Vi hoppas att du vill bli en i gänget på Piteå kommun!  Förvaltningen Samhällsbyggnad arbetar för ett attraktivt och hållbart Piteå för invånare, besökare och näringsliv. Som Byggnadsinspektör ingår du i Planeringsavdelningen som är en av förvaltningens fem avdelningar. Vi arbetar med byggande, planering, kultur- och naturvård och mark- och trafikfrågor. Du har din arbetsplats mitt i Piteå centrum i förvaltningens nya aktivitetsbaserade lokal, Stadsporten. Arbetsuppgifter I rollen som byggnadsinspektör arbetar du med handläggning av tillsynsärenden och bygglovsärenden enligt inkomna anmälningar/ansökningar utifrån gällande lagstiftning. Arbetsuppgifterna består av bland annat tillsyn på obligatorisk ventilationskontroll (OVK), hissar, enkelt avhjälpta hinder och ovårdade byggnader och tomter. Du arbetar även med handläggning av bygglovs, tekniska samråd, platsbesök under pågående byggnation. Du ger även råd till allmänhet och företag om byggande och byggnadsutformning. Handläggningen sker digitalt. Kvalifikationer Vi söker dig som har en byggnadsteknisk utbildning helst på högskolenivå samt några års praktisk erfarenhet inom verksamhetsområdet. Du kan även ha annan arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Kunskaper om Plan- och bygglagen är meriterande. Vi ser gärna att du har god förståelse och insikt i plan- och bygglagen, miljöbalken samt andra lagar och regler som styr handläggningen av aktuella ärenden. Som person är du strukturerad och känner dig trygg med att fatta beslut. Du är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Du har gott bemötande och ett professionellt förhållningssätt i ditt myndighetsutövande. Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. All handläggning sker digitalt varför en god datakunskap krävs. B körkort är ett krav för tjänsten. Övrigt Tjänsten är tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan via senast 2020-08-09 Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida