Vårdadministratör, Akutkliniken

Antal platser:
Yrkesbenämning: Medicinsk sekreterare jobb
Publicerad: 2020-05-29
Sista ansökningsdag: 2020-08-31
Stad: Linköping
Akutkliniken ingår i Närsjukvården i centrala Östergötland och är ledande inom svensk akutsjukvård. Vi har cirka 200 anställda inklusive egen läkarbemanning. Vi arbetar med akutsjukvård och utreder och behandlar cirka 50 000 patienter per år, varav cirka 20 procent läggs in på sjukhuset för fortsatt vård. Vår ambition är att med hög medicinsk kompetens samt med empati och respekt för den enskilda patienten erbjuda bästa akuta omhändertagande. Akutklinikens medarbetare har stort engagemang i att utveckla dagens akutsjukvård och arbetar intensivt för att ge ett säkert och värdigt omhändertagande av den akut sjuka patienten. Vårt sekretariat är en enhet inom kliniken med 25 medarbetare som arbetar dygnet runt. Lag- och teamarbete där alla professioner är engagerade är någonting vi värdesätter högt på akutkliniken. Vi utvecklar ständigt våra arbetssätt och sekreterargruppen är en självklar del av detta arbete. Hos oss har du som sekreterare möjlighet att komma nära den dagliga verksamheten genom att vi även bemannar Akutklinikens reception vilket bidrar till ett spännande och flexibelt uppdrag. Vi hoppas att du vill bli en av oss! Läs mer om vår verksamhet https://lisa.lio.se/Startsida/Verksamheter/Narsjukvarden-i-centrala-Ostergotland/Akutkliniken-i-Linkoping/Jobba-hos-oss/ Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta med journalskrivning, DRG-kodning, receptionsarbete där du i huvudsak ankomstregistrerar patienter samt svarar i telefon. Du kommer också att bistå med administrativt stöd till kollegor främst vid ledningsdisken där ledningsläkare och ledningssköterska arbetar. Beroende på din bakgrund och erfarenhet kommer du att få ett eget ansvarsområde. Vi jobbar utifrån olika prioriteringar gällande journalskrivning och vi arbetar efter vissa ramar för att sedan planera, organisera och prioritera vårt arbete på ett effektivt sätt, vilket är viktigt för att flödet ska fungera. Arbetstiderna följer akutflödet och innebär att du arbetar både dag (klockan 07.00-16.00), kväll (klockan 12.00-21.00), halvnatt (klockan 16.45-01.15) och eventuellt natt samt tre av åtta helger. Som ny vårdadministratör hos oss kommer du att få en personligt anpassad inskolning samt möjlighet till en mentor. Vi arbetar med önskeschema vilket i gengäld innebär att du i viss utsträckning kan styra din tid efter dina egna behov. Det finns även möjlighet att ibland arbeta hemifrån. Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som är vårdadministratör eller läkarsekreterare. Vi ser gärna att du har kunskap i Cosmic och andra relevanta IT-system för Region Östergötland som DRG-kodning. Då receptionsarbete ingår i tjänsten ser vi gärna att du har intresse eller erfarenhet av liknande uppdrag. Personliga egenskaper För att trivas hos oss och med dina arbetsuppgifter drivs du av att leverera lösningar och service. Detta är viktigt i det dagliga arbetet med kollegor och i mötet med patienter vid receptionsarbete. Som person är du strukturerad och noggrann som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser att din insats är viktig för en god och patientsäker vård. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Du ser möjligheter i förändringar och kommer gärna med förslag på hur vi kan bli bättre. För att trivas hos oss behöver du även ha förmågan och lugnet i att prioritera om och vara flexibel över hur din dag ser ut då vi jobbar i en akut verksamhet och vi därmed kan behöva ställa om för att hantera uppdraget. Det är också väldigt viktigt för dig att kunna skratta, ha roligt på jobbet och bidra till att det blir en god stämning i gruppen. Vi har en närvarande chef och arbetsmiljö/trivsel är viktiga frågor för gruppen. Anställning och information Det här är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef Lise-Lott Blücher, 010-103 63 81, lise-lott.blucher@regionostergotland.se Facklig företrädare för Vision är Linnea Hallberg, linnea.hallberg@regionostergotland.se och Birgitta Häll, birgitta.hall@regionostergotland.se, 010-103 34 12. Ansökan Sista ansökningsdag är den 30 juni 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU, direkt, 010-103 60 00 under kontorstid. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Region Östergötland

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida