Operativ produktägare, Östersund

Antal platser:
Yrkesbenämning: Projektledare, IT
Publicerad: 2020-05-18
Sista ansökningsdag: 2020-06-01
Stad: Östersund
Om konsultuppdraget - Ort: Östersund - Uppdragslängd: 10-aug-2020 - 31-jul-2022 - Ansök snarast - Omfattning: 100% - OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo. Uppdragsbeskrivning Arbetet bedrivs agilt med tät kundkontakt, frekventa leveranser och stor flexibilitet och förändringsbenägenhet. Stort ansvar läggs på de tvärfunktionella teamen att angripa och lösa problem på bästa sätt samt att bidra till sin egen förbättringsresa. Operativa produktägaren säkerställer löpande att Kunden jobbar med rätt saker utifrån samhällets behov. Kunden behöver nu förstärkning i form av en operativ produktägare som kan bidra till teamens framgångar. Du är knutet till ett eller två team. De tvärfunktionella teamen jobbar med sina uppgifter från ”ax till limpa” där alla olika discipliner såsom arkitektur, krav, design, utveckling, test, testautomation, dokumentation, release och driftsättning ingår. Som operativ produktägare äger du och prioriterar teamets backlog. Du ansvarar för acceptenskriterierna och avgör om en aktivitet är tillräckligt väl genomförd för att anses klar. Du ser till att teamet inte bygger till teknisk skuld, och har ett nära samarbete med produktledningen. Du är en lagspelare som är van att bygga långsiktiga relationer och du utvecklas tillsammans med dina teamkollegor i arbetet. Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav): - Minst 2 års erfarenhet av ett agilt arbetssätt - Praktisk erfarenhet av att arbeta i team - Praktisk erfarenhet av förändringsarbete som innefattar att identifiera behov och kravställning av nytt it-stöd - För att lyckas i uppdraget är det viktigt ha både en god förmåga att arbeta i team, och att arbeta självständigt och driva frågor. Du bör kommunicera väl både i tal och skrift, ha ett coachande förhållningssätt, och vara pedagogisk, rak, tydlig och lyhörd Övrigt Vald konsult behöver genomgå en säkerhetsklassning (SUA- nivå 2) för att påbörja uppdraget. Detta tar ca. 4-6 veckor normalt sett. ______________________ Hur du kommer vidare - Sök uppdraget genom denna annons - I ansökan anger du ett kravställt timpris - Lägg in ett CV i word-format - Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas. - Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen. Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid. Om Shaya Solutions Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister. Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet. Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar. Annonsförsäljare undanbedes.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön