Kommunikatör till avdelningen Företagsutveckling – tidsbegränsad 

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kommunikatörjobb
Publicerad: 2020-05-12
Sista ansökningsdag: 2020-05-26
Stad: Göteborg
Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen. ARBETSUPPGIFTER Vi på Företagsutveckling arbetar utifrån vår mission Vi förverkligar företagares visioner för hållbart företagande! Företagsutvecklings uppdrag är att uppmuntra och stödja att fler nya företag startar, överlever och växer. Vi arbetar också med att stimulera till ökat företagande i utsatta områden i Göteborg genom rådgivning och kompetenshöjande aktiviteter. Det sker vid våra Business Centers i Angered och på Vårväderstorget. Vi arbetar också med rådgivning till företag som hamnat i ekonomiska svårigheter. Vi har även i samverkan med andra aktörer inom nyföretagarområdet etablerat en mötesplats i Gamlestaden Yesbox - Home of Entrepreneurs. Yesbox är ett samverkansprojekt mellan 14 aktörer som samordnas av BRG. Det är en gränsöverskridande mötesplats för entreprenörer, innovatörer och nyföretagare för att på sätt stimulera och uppmuntra entreprenörskap i en kreativ miljö så att nya idéer förverkligas. Här samlas blivande företagare och små och stora företag för att utveckla framtidens näringsliv. Vill DU bli vår nya kommunikatör och vara med och lyfta Yesbox till nästa nivå? Du kommer också ansvara för kommunikationen i våra Business Centers. I rollen kommer du ha delansvar för kommunikationen inom området Företagsutveckling. Du kommer att arbeta i nära samarbete med avdelningens kommunikationsansvarige samt företagets centrala kommunikationsavdelning. Tjänstens huvudsakliga placering kommer att vara på Yesbox i Gamlestaden. Exempel på arbetsuppgifter: Operativt kommunikationsarbete, t ex webbpublicering och uppdatering i sociala medier, produktion av olika publikationer och material, skriva och distribuera nyhetsbrev och inbjudningar Skapa relevant content för distribution till olika målgrupper Analys och uppföljning digitala kanaler Driva målgruppsinriktade kampanjer Drivande eller delaktig i utveckling av olika typer av kommunikationsmaterial enligt kommunikationsstrategi och konceptbriefing med reklambyrå Uppdatering och utveckling av webbsidor Bildhantering för webb och tryck KVALIFIKATIONER Eftergymnasial utbildning inom kommunikation och marknadsföring gärna med digitalt fokus Kunskap om hur olika medier fungerar i den totala mediemixen Förståelse för marknads- och kommunikationsprocesser Vana att arbeta med analys och uppföljning i t.ex. Google Analytics Vana av text- och bildproduktion Office-paketet och Adobe CS-paket Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg och CRM-system. Vi använder i dagsläget Drupal och BizWizard men även Nodeark för digitala skärmar Färdigheter och personliga egenskaper: Öppen och intresserad av att lära nytt Intresserad av näringslivsutveckling och företagande kopplat till hållbarhet Driven med hög initiativkraft och som gärna delar med dig av egna kunskaper samt tar tillvara på omgivningens kompetens och erfarenhet Bra på nätverkande och samarbete Flexibel, hög grad av variation i arbetsuppgifterna

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön