HR-Koordinator till A3

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-specialist/HR-adviser
Publicerad: 2020-03-24
Sista ansökningsdag: 2020-04-25
Stad: Umeå
Om företaget A3 är en IT/telecom-fantast som älskar att göra det uppkopplade livet tryggare och trevligare. Vi levererar och knyter ihop pålitligt bredband, mobiltelefoni, IT-tjänster och hårdvara. Det har vi gjort sedan 2002, då under varumärkena T3, AllTele och IT Total Västernorrland. Vi tycker att det är vettigt med ett personligare företag som vet att mötet är själva grejen. Som bryr sig om att det ska bli bra. Där det inte sitter fast att få hjälp och där vi som vet vad vi pratar om också pratar begripligt. För oss är vårt norrländska ursprung något urstarkt. Allra mest är det en fråga om inställning. Sättet där vi tar hand om varandra, där vi lyssnar mer än vi pratar och levererar på riktigt istället för att sälja luftslott och blufflova. Vill du ha mer information om oss? Besök www.a3.se! Dina arbetsuppgifter HR-avdelningen på A3 är en stödfunktion för hela organisationen i frågor som rör bland annat systematiskt arbetsmiljöarbete, organisation och ledarskap, kompetensförsörjning, rehabilitering, arbetsrätt och facklig samverkan. I din roll som HR-koordinator kommer ditt uppdrag i första hand vara att stötta våra chefer och ledare inom framförallt systematiskt arbetsmiljöarbete, rekrytering och kompetensförsörjning. I rollen ingår även att ansvara för lönehanteringen i form av attestering, utlägg och övrig löneadministration. Rollen är huvudsakligen rådgivande och operativ inom organisationen, men i viss mån också strategisk och förebyggande. Du kommer att ha en del externa kontakter med bland annat företagshälsovård, myndigheter, underleverantörer m.fl. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid vårt huvudkontor på Umestan Företagspark i Umeå. I uppdraget förekommer det resor mellan våra kontor som är fördelade över hela landet. Din profil För att passa i denna roll tror vi att du har erfarenhet av personalansvar och HR-arbete, särskilt systematiskt arbetsmiljöarbete, samt en personalvetarutbildning eller motsvarande kompetens. Vidare tror vi att du har erfarenhet av lönehantering och attestering av löner. För att du ska trivas i denna roll är du prestigelös och förtroendeskapande med integritet och gott omdöme. Du är van att driva egna frågor, samt att arbeta med utveckling och förbättring. Du är flexibelt lagd till din personlighet och du motiveras av att hitta lösningar. Samtidigt är du strukturerad och metodisk med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare är du som person engagerad i ditt arbete, relationsskapande och gillar att utmanas i nya situationer. Du är trygg i dig själv och lyhörd i mötet med andra. Vad erbjuder vi dig? Vi som arbetsgivare vet att välmående personal är av största vikt för att också företaget ska vara välmående och därför har vi ett friskvårdsprogram som alla anställda erbjuds att delta i, där man som anställd kan träna ihop möjlighet till ledig tid. Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i en stimulerande miljö, med stor möjlighet till personlig utveckling. För oss på A3 är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare och där hoppas vi att även du vill vara med och bidra till detta. Din ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Åström Gustafsson på tfn: 0733-51 27 14 eller Mattias Adolfsson på tfn: 0733-51 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 25 april, via www.clockworkpersonal.se.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön