Samhällsvägledare till Servicecenter

Antal platser:
Yrkesbenämning: Informatör jobb
Publicerad: 2020-03-23
Sista ansökningsdag: 2020-04-16
Stad: Avesta
Vi är målmedvetna – Något fantastiskt händer nu i Avesta! Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans – vill du vara med? Vill du vara Avesta kommuns ansikte utåt och arbeta med att ge god service till våra medborgare? Vi söker nu dig som vill arbeta som Samhällsvägledare. På Servicecenter är vi ett härligt gäng samhällsvägledare som sätter medborgaren i fokus. I dagsläget är vi sex anställda inklusive enhetschef och kommunikatör. Vi finns i samma lokaler som turistbyrån och biblioteket. ARBETSUPPGIFTER Din roll som samhällsvägledare innebär att vara kommunens ansikte utåt. Du möter Avestas invånare vid direktbesök vid disk, telefon och mejl. Du hjälper till att skapa en enkel väg in till Avesta kommun för människor som har behov av att komma i kontakt med kommunen. Arbetet består i att ge tydlig information och god service till våra invånare vilket kan innebära att svara på frågor, hänvisa besökare till rätt instans inom kommunens verksamheter, uppdatera www.avesta.se, vara behjälplig vid Servicecenters datorer och vägleda till övriga funktioner i samhället. Andra uppgifter är att hantera felanmälan, synpunkter, ansökningar och anmälningar samt ge support till användare av kommunens e-tjänster. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning inom lämpligt område för arbetet. Då arbetet kräver att du snabbt ska kunna sätta dig in i kommunens många olika delar är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av kommunal verksamhet. För dig är service och ett gott bemötande en självklarhet och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst, kundservice eller servicecenter. Genom att vara en god lyssnare är du mottaglig för vad dina besökare efterfrågar och kan anpassa dig till de uppdrag som efterfrågas. I det här arbetet är det viktigt att du förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra och tar hänsyn till det i ditt yrkesutövande. Du kommer dagligen ställas inför frågor och funderingar i möten med människor och det är en stor fördel om du är van vid ett högt tempo , är lösningsfokuserad och kan hantera stress. Du förhåller dig professionellt på ett sätt som är anpassat till situationen. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är serviceinriktad med stort kundfokus. Arbete i team kräver att du har god samarbetsförmåga. Att arbeta med att ge information och service vid besök, genom telefon och via mejl förutsätter, förutom att du brinner för att ge utmärkt service, även goda kunskaper i Office 365. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Om du kan ytterligare språk är det meriterande. Om du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och tycker om att leverera lösningar kan det här vara rätt jobb för dig. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. I denna rekrytering kan intervjuer ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 3 - 6 månader
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida