Polismyndigheten söker administratörer till receptionen i Östersund

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kontorsreceptionist
Publicerad: 2020-02-14
Sista ansökningsdag: 2020-03-02
Stad: Östersund
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten eller Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna. Polisområde Jämtland är ett av polisområdena i region Nord. Vi har verksamhet från Härjedalens kommun i söder till Strömsunds kommun i norr, sammanlagt 8 kommuner. Polisområdet är indelat i två lokalpolisområden, Jämtland/Härjedalen som omfattar Strömsund, Krokom, Åre, Berg samt Härjedalens kommun och Östersund som omfattar Östersund, Ragunda samt Bräcke kommun. Antal medarbetare i polisområdet är ca 230. Vi söker nu semestervikarier till receptionen i Östersund. ARBETSUPPGIFTER Som semestervikarie i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten • Handlägga pass- och identitetskortsansökningar • Hantera hittegods • Utlämning av beslag • Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad. En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen kommer att ske på annan ort med start vecka 22. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt • Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift • Erfarenhet av arbete i en servicefunktion som innefattat personliga kontakter som arbetsgivaren anser som relevant för tjänsten • God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg Meriterande Det är meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning • Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå • Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska Personliga egenskaper Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på: • att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande • ett serviceinriktat bemötande och flexibelt förhållningssätt • en god samarbetsförmåga Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Anställningen • Tidsbegränsad anställning Juni Augusti. Anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera. Eventuellt kan förlängning på timmar bli aktuellt. • Placeringsort: Östersund • Arbetstid: Heltid. Arbetstiden är dagtid måndag fredag, Flextid • Funktion: Administratör reception, Stöd/Service Region Nord, LPO Jämtland /Härjedalen Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 Mars 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med berörd HR-konsult Varmt välkommen med din ansökan! Polismyndigheten Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 11 dagar - 3 månader
  • Sommarjobb / feriejobb
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön