Vikarierande personaladministratör till Kriminalvårdens servicecenter

Antal platser:
Yrkesbenämning: Löneadministratör
Publicerad: 2020-01-23
Sista ansökningsdag: 2020-02-12
Stad: Norrköping
Kriminalvården är en del av rättsväsendet, vi har ansvar för fängelser, frivård och häkten samt transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion samt myndighetens växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. ARBETSUPPGIFTER I rollen som personaladministratör arbetar du med löpande arbete inom personaladministrativa processer t.ex: anställningsavtal, reseräkningar, intyg och tillägg/avdrag. Du är ett stöd mot medarbetare och chefer inom hela myndigheten, både via vårt ärendehanteringssystem och via telefon. Gillar du att arbeta för att ge den bästa servicen och stötta vår kärnverksamhet så hoppas vi att du söker till oss. Då vi ständigt strävar efter att bli bättre och effektivare i vårt sätt att arbeta ser vi gärna att du kan tänka utanför boxen och på så vis är med och utvecklar våra processer och arbetssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I stressituationer är du lugn, stabil och kontrollerad. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. I ditt arbete handlar du i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav • Gymnasieutbildning med inriktning mot personaladministration alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska. • Mycket god datavana. Meriterande • Utbildning inom arbetsrätt. • Erfarenhet av arbete med personaladministration. • Erfarenhet av arbete med personaladministration i offentlig verksamhet. • Erfarenhet av personalsystemet Heroma. • Arbete med kollektivavtal och löneprocesser, gärna statliga. • Mycket goda kunskaper i Officepaketet. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Supporttelefon för sökande: 0771-693 693 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön