Vi söker en Inköpscontroller!

Antal platser:
Yrkesbenämning: Controller, övriga
Publicerad: 2020-01-14
Sista ansökningsdag: 2020-02-02
Stad: Halmstad
Är du noggrann och tycker om att vara spindeln i nätet? Har du erfarenhet av avtalsuppföljning? Vill du dessutom ha ett utmanande och omväxlande arbete i ett företag som verkligen gör skillnad i människors vardag? Då är det dig vi söker till vår nya tjänst som inköpscontroller! Arbetsuppgifter I rollen som inköpscontroller kommer du att arbeta med bolagets och dess dotterbolags beställning-/leverans- och avtalsuppföljning. Du kommer också att arbeta med att utveckla beställarkompetensen i organisationen och analysera bolagets inköp. Du kommer vara en viktig spelare i arbetet vid förnyelse av bolagets avtal och nya upphandlingar. Dina arbetsuppgifter inkluderar att proaktivt identifiera, utveckla och implementera effektiva beställar- och uppföljningsprocesser tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen och i övriga organisationen. Du kommer att arbeta med att kvalitetssäkra hela beställarprocessen men även att säkerställa att inköp och leverans görs korrekt och håller hög kvalité i enlighet med gällande lagar och avtal. Du sätter ett stort värde i att det du levererar är korrekt. Du har en strategisk och stödjande funktion för att vara ett bollplank och stöd i förekommande avtalsfrågor till övriga medarbetare i bolaget. Egenskaper och kvalifikationer För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du som person är analytisk och strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du har en hög specialistkunskap som du gärna delar med dig av till dina kollegor. Då rollen innebär många kontakter ser vi att du är serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du är självgående, driven, nyfiken och tar själv ansvar för att driva dina processer vidare. Du är utbildad civilekonom alternativt en annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig och har några års erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning. Kunskaper inom avtalsrätt är en merit. Vi ser det även som meriterande med goda kunskaper i Excel samt erfarenheter från fastighetsbranchen och framtagande av spendanalyser. I rollen är det självklart att ditt arbete präglas av HFAB:s värdegrund: vi utvecklas tillsammans och vi tänker nytt och hållbart. Vad kan vi erbjuda? Som en hjälpsam lagspelare på HFAB blir du delaktig i arbetet att utveckla framtidens hållbara samhälle. På HFAB värdesätter vi egna initiativ och uppmuntrar handling: vi tycker det är bättre att våga göra fel och lära sig än att stå still. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på HFAB, vi erbjuder dig möjlighet att växa i din roll och ordnar aktiviteter för att stärka gemenskapen inom bolaget. Vi tror du kan ha roligt på jobbet hos oss – för att ha roligt är viktigt, jobbet är en stor del av livet! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, möjligheten att bidra till verksamhetens utveckling och arbetsglädjen på jobbet. Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. Sista ansökningsdag: 2020-02-02. Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads Kommun. Bostadsbolaget omsätter drygt 750 miljoner kronor och har cirka 110 anställda. Fastigheterna, som består av drygt 10 000 lägenheter och lokaler, värderas till cirka 11 miljarder kronor. Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida