Kundcenterhandläggare med erfarenhet av bank

Antal platser:
Yrkesbenämning: Administrativ assistent
Publicerad: 2020-01-14
Sista ansökningsdag: 2020-01-26
Stad: Ystad
Vi söker en kundcenterhandläggare med erfarenhet av banksektorn. Vi söker någon som är tillgänglig omgående och kan arbeta på heltid. Tjänsten är placerad i Ystad. Arbetsbeskrivning Som Kundcenterhandläggare ansvarar du för att hantera administration och support av kundärenden för att skapa effektivitet i kundflöden i de delar som Kundcenter hanterar. Du bidrar till kundnöjdhet genom kundmöten i världsklass och genom snabb återkoppling och leverans. Inom bankens kundcenter kommer du även samarbeta med interna enheter så som Förvaltning och Internstöd. • Hantering av upplägg, ändringar eller avslut av kundärenden som inte kundtjänst eller rådgivare kan eller bör göra själva och relaterade administrative uppgifter. • Kundcenterhandläggaren arbetar brett med administrativa uppgifter inom kundcenter så som utbetalning av lån, avstämningar, scanna fullmakter. • Agerar support för rådgivare eller kundtjänst i kundärenden som relaterar till ansvarsområdet • Informera och kommunicera med rådgivare eller kundtjänst kring kundärenden, men även vid behov direkt med kund. • Delta i utvecklingen av Kundcenter och bidra till effektiviteten av kundärendehanteringen genom att hantera andra administrativa uppgifter hos ligger inom ramen för Kundcenter. • Delta i projekt och utföra tester vid behov. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, mångsidig och har en god kommunikationsförmåga. Du motiveras av att arbeta med service och strävar efter att ge dina kunder den bästa möjliga bemötande. För att trivas i rollen som kundcenterhandläggare krävs det att du drivs av kundfokus, sälj och kundnöjdhet. Du som person har: • Akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som efterfrågas • Minst 2–3 års erfarenhet inom bank och liknande arbetsuppgifter • Goda kunskaper inom Excel och MSOffice paketet • Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska, både i tal och skrift För att trivas i konsultrollen är du flexibel, har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och tycker om att träffa nya människor. Du tar ansvar i rollen som konsult, är engagerad i ditt uppdrag och Amendos ansiktet utåt. Om Amendo Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Frågor och kontakt Välkommen att söka tjänsten omgående. Vi träffar lämpliga kandidater löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Rade Tosovic Följ oss gärna på LinkedIn!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida