Receptionist/administratör, Umeå

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kontorsreceptionist
Publicerad: 2020-01-14
Sista ansökningsdag: 2020-01-31
Stad: Umeå
Är du en initiativtagande och engagerad person som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Vi söker dig som är ute efter en bred roll inom administration där du kommer vara ansikte utåt mot våra kunder. Följ med oss på vår spännande resa! Aspia är ett marknadsledande företag inom redovisning och erbjuder kunder en mängd andra företagsnära tjänster. Vårt breda utbud ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare. Din roll Som administratör kommer du ha en bred roll där du dels är ansvarig för att bemanna receptionen och vara ansiktet utåt mot våra kunder samt arbeta med olika typer av administrativa uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis innefatta: - Administration; både kund- och kontorsrelaterade - Stöd för kontorets chefer i administrativa uppgifter - Kontorets “allt i allo”, vilket innefattar allt ifrån att ta emot kunder och duka fram fika till inköp av kontorsmaterial - Ansvara för den allmänna kontorsmiljön och se till att lokalerna ser representativa ut - Planera och koordinera inför utbildningar, kundevenemang, etc Beroende på erfarenhet och intresse kan det finnas möjlighet att även arbeta med vissa ekonomirelaterade uppgifter, vilket innebär att du skulle vara behjälplig med löpande bokföring och kund- och leverantörsreskontra. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll eller arbetsuppgifter sedan tidigare. Eftersom vårt arbete är och blir mer digitalt behöver du ha en nyfikenhet och intresse för IT och vara van vid att arbeta med olika system. Vidare ser vi gärna att du har en förståelse och intresse för redovisning samt att du är flytande i svenska i tal och skrift. För att trivas i den här rollen och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en engagerad och handlingskraftig person med ett sinne för ordning och reda. Du är positiv och har lätt för att skapa förtroendefulla kontakter samt samarbeta med andra. Vi tror att du uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och hjälpa till där det behövs. Praktiskt om tjänsten Tjänsten är på deltid om 75 %, men kan finnas möjlighet att arbete 100 % beroende på erfarenhet och intresse. Placering är på vårt kontor i Umeå, Östra Strandgatan 26. Tillträde i mars eller enligt överenskommelse. Vill du vara med och förverkliga stora drömmar? Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt, dock senast 31:a januari. Urval och intervjuer sker löpande. I din ansökan vill vi att du bifogar CV och personligt brev. För mer information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef My Nguyen via mail: my.nguyen@aspia.se. Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Natalie Richtnér på HR via mail natalie.richtner@aspia.se. Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Deltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida