Orderadministratör

Antal platser:
Yrkesbenämning: Orderadministratör
Publicerad: 2020-01-02
Sista ansökningsdag: 2020-02-28
Stad: Vallentuna
Vårt uppdrag: Har du erfarenhet av ordermottagning och kundsupport? Är du glad och trevlig och har lätt för att hålla flera bollar i luften samtidigt? I så fall kan du vara personen vi söker! Tjänsten som är på heltid är tänkt att starta omgående och pågår i 6 månader med möjlighet till förlängning alternativt anställning ute hos kund. Vår kund är ett företag inom distribution av tekniska plaster i halvfabrikat till industrin. Ett stabilt familjeföretag som funnits sedan 1970. De sitter i fräscha och nyrenoverade lokaler mellan Vallentuna och Brottby. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal. Arbetsuppgifter: Som ordermottagare /orderadministratör besvarar inkommande samtal och mail från kunder, registrerar ordrar i affärssystemet Pyramid. Du ser till att kunderna får ett trevlig och proffsigt bemötande och service i absolut toppklass. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: - Ordermottagning - Orderregistrering - Artikelregistrering - Produktionsplanering och uppföljning egen verkstad - Utleveranser - Fraktbokningar - Registervård/ dokumenthantering - Inköp - Inleveranser - Kvalitetsarbete (ISO 9001&ISO14001) - Övriga administrativa kontorsgöromål såsom ansvar för gemensamhetslokaler, telefonväxel, ta emot besökare, kontakt med speditörer och övriga göromål förekommande en administrativ arbetsroll. Din bakgrund: För att passa in i denna roll måste du vara mycket strukturerad och noggrann samt ha förmågan att hantera flera typer av ärenden samtidigt. Tempot är periodvis högt och det är viktigt att alltid kunna ge lika god service och korrekt information oavsett arbetsnivå. Tidigare erfarenhet inom orderhantering/kundsupport ses som meriterande. God datorvana är ett krav samt goda kunskaper av både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande, självgående, kommunikativ och känner en hög grad av servicekänsla. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål. Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan! Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida