Credit Controller till Upfield

Antal platser:
Yrkesbenämning: Controller, övriga
Publicerad: 2019-12-09
Sista ansökningsdag: 2020-01-31
Stad: Stockholm
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. Är du analytisk och vill ta nästa steg i en karriär som controller? MultiMind söker just nu en Credit Controller till vår kund Upfield. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig från början av januari till slutet av juni. Uppdraget är på heltid. Om företaget: Upfield, med varumärken som Milda, Flora, Becel, Lätta och Crème Bonjur såldes av Unilever under sommaren 2018. Upfields vision är att hjälpa människor att äta hälsosamt och minska sitt koldioxidavtryck genom kraften av växter. De är just nu på en stor och expansiv resa där rätt person kommer att ha mycket inflytande i hur några av Sveriges mest älskade varumärken positioneras och framställs på marknaden. Du kommer att sitta i nya, moderna kontor i centrala Stockholm och arbeta med ambitiösa och duktiga kollegor. Om rollen: I rollen som Credit Controller för Norden kommer du att vara ansvarig för hantering av kundreskontra för kunder som utsetts till nyckelkonton. Du kommer att vara den första kontaktpunkten för kunder och interna intressenter angående AR-relaterade frågor för nyckelkonto. Några fler arbetsuppgifter för rollen är bland annat: Granska kreditansökningar och sätt lämpliga kreditgränser i enlighet med policyn Komplettera kundkreditgranskningar i enlighet med policyn Samarbeta med kunderna för att säkerhetsställa en snabb insamling av förfallna fakturor Bygga relationer med kundens AP-kontakter Se till att alla giltiga SKU:er har rätt priser i systemet Vara nordisk finansexpert i TPM-verktyget (Trade Spend) för att säkerställa att vår nettoomsättning är korrekt rapporterad Implementera och följa upp den interna kontrollen inom priser och rabatter Vara ekonomisk talesman inom prissättning och rabatter mot försäljningsavdelningarna Granska och undersöka logistik och prissättningstvister för nyckelkonton Samarbeta med interna intressenter (försäljning och logistik) för att hålla dem informerade om tvistens status och eskalera vid behov Arbeta med interna/externa intressenter (Financial Shared Services, Key Account Managers, Local Finance, BPO) för att proaktivt lösa problem och frågor Din Profil: I den här rollen så ser vi att du är en person som jobbar bra i lag och som är van att jobba mot att möta flera deadlines. Du är också en stresstålig och självgående person med ett öga för detaljer. Utöver detta så tror vi även att du har/är: Minst 2 års erfarenhet av att arbeta i en Controller-roll (helst inom FMCG) Analytisk och problemlösningsorienterad Tidigare erfarenhet av SAP Organiserad Flytande Engelska i både tal och skrift Goda kunskaper i Microsoft Excel Stark kommunikationsförmåga Som anställd hos MultiMind erbjuder vi dig: Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, sjukfrånvaro, övertid, OB-tillägg. En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning. Möjligheten att testa olika typer av uppdrag hos spännande företag samt bygga ut ditt CV. Troligtvis i ett framgångsrikt, internationellt bolag. Delta på roliga fester och event och stärka ditt professionella nätverk. Låter rollen intressant? Vid intresse ber vi dig att skicka din ansökan till MultiMind Bemanning snarast. Alla ansökningar behandlas löpande.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 3 - 6 månader
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida