Customer Service Agent till LeasePlan

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kundtjänstmedarbetare
Publicerad: 2019-12-03
Sista ansökningsdag: 2020-01-02
Stad: Stockholm
Om Bravura: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat. Om kunden: LeasePlan är ett av världens ledande leasingbolag, med 1,7 miljoner fordon i över 30 länder. LeasePlan hanterar sina fordon genom hela livscykeln, allt från inköp och underhåll till att sälja återlämnade leasingbilar. Med över 50 års erfarenhet inom fordonsbranschen är LeasePlan en pålitlig partner för sina företags- och SME-kunder, såväl som för enskilda konsumenter. Oavsett om kunden behöver en enstaka bil eller flera, är det LeasePlans uppdrag att tillhandahålla ’any car, anytime, anywhere’ – så att kunden kan fokusera på what´s next. Arbetsuppgifter: I rollen som Customer Service Agent hanterar och administrerar du inkommande ärenden, varav de flesta inkommer via telefon. Det finns även en gemensam mailfunktion där ärenden hanteras. Fokus är att skapa kundnöjdhet och hitta lösningar för varje enskilt ärende, vilka du sedan administrerar i olika affärssystem. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Ett vanligt ärende kan vara att en kund har tappat bort sitt bränslekort, vill boka en servicetid hos verkstaden eller önskar få ut en körrapport. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att få förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett team där ni tillsammans arbetar för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. Ditt arbete mäts tillsammans med ditt team för att ständigt förbättra er service. I rollen uppmuntras du bidra med dina idéer och förslag på förbättring i befintliga processer och system. Profil: • Minst ett års arbetslivserfarenhet från ett servicerelaterat yrke där du haft telefonen som arbetsverktyg • God dator- och systemvana • B-körkort • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska • Meriterande om du tidigare har jobbat med kundtjänst Som person tror vi att du har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar kopplat till de ärenden som inkommer. Du är van att driva ditt arbete framåt på ett självständigt och strukturerat sätt. Vidare är du öppen för förändringar och har förmågan att handla och agera utifrån olika situationer. Slutligen ser vi gärna att du är kommunikativ och en teamspelare som vill hjälpa dina kollegor och bidra till en lojal och utvecklande arbetsplats. Övrig information: • Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att LeasePlan har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och LeasePlan en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Start: Omgående Plats: Solna Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Sökord: Kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, stockholm, omgående

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida