LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

HR-ansvarig med erfarenhet av lön till Autoliv AB

Antal platser:
Yrkesbenämning: Personalansvarig
Publicerad: 2019-12-03
Sista ansökningsdag: 2019-12-17
Stad: Stockholm
Vi söker efter en HR-ansvarig till huvudkontoret på Autoliv i Stockholm med ca 70 medarbetare. Du är idag HR- specialist/HR Business Partner eller liknande och vill utvecklas vidare. Det är en internationell miljö på kontoret och det är viktigt att du känner dig bekväm med att växla mellan svenska och engelska under dagarna. Du kommer att ansvara för att leda och koordinerar HR-arbetet samt verka konsultativt och vara ett viktigt stöd för ledning och medarbetare. Du rapporterar till HR VP Sales, RDE & Corporate Functions. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är kontoret i World Trade Center i Stockholm. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten En central uppgift i rollen kommer att vara koordineringen och samarbetet med outsourcad löneadministrationspartner kring personalens löner varje månad. Vi tror därför att det är viktigt att du har erfarenhet av lön och förstår alla delar i löneprocessen. Du kommer även att vara en viktig partner i frågor kring compensation & benefits gentemot chefer och anställda. I rollen ligger även att stötta chefer och anställda i alla operationella HR processer såsom rekrytering, introduktionsprogram, kompetensutveckling, organisationsförändringar, avtal och lönerevision. Som HR-ansvarig får du ett självständigt ansvar för att: - säkra att HR processerna drivs på ett effektivt sätt och i förhållande till lagar/avtal, processer, policies och riktlinjer samt företagsgemensamma strategier - i samarbete med cheferna ansvara för lönerevision - i förekommande fall driva arbetsrättsliga ärenden och fackliga förhandlingar - bistå cheferna i samband med MBL förhandlingar och support i arbetsrättsliga frågor - rapportering till myndigheter I rollen ingår även ett ansvar för kontoret och att funktioner inom facility management såsom reception och konferensservice löper smidigt. Du ansvarar även för all kontakt med fastighetsägaren i fastighetsfrågor och vår samarbetspartner vad gäller reception och kontorsservice samt övriga kontorsrelaterade frågor. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vi ser att du har en akademisk examen med inriktning på PA eller motsvarande och 3–4 års erfarenhet i rollen som HR konsult/specialist eller liknande. Du har goda kunskaper om HR processer i allmänhet och specifikt inom lön och arbetsrätt. Du har en god affärsmässig förståelse och mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Du är en van användare av MS Office, Word/Powerpoint/Excel. Som person är du självständig och tar ansvar och ägarskap för att lösa uppgifter till hög kvalité och i förhållande till deadlines. Du har en god kommunikativ förmåga och engagerar dig själv och tänker framåt. Du stödjer och samarbetar med dina kollegor och ledare i att nå deras mål och kan skapa förtroende med hög integritet. Du har en förmåga att prioritera och fokusera bland många uppgifter med deadlines på ett strukturerat och serviceinriktat sätt. I gengäld erbjuder vi dig att ta del av en verksamhet med höga ambitioner. Om verksamheten Autoliv Inc. is a Fortune 500 company. With 67,000 employees worldwide, you get to work in a truly international environment with great people from all over the world. Our employees are key to our success, we are therefore dedicated to their professional development and growth. Autoliv is a lean organization where the right individuals, despite the size and global reach of the company, always can do a big impact. For over 60 years, Autoliv has focused on one very important task: saving lives. Our innovative products save 30,000 lives every year and prevent 10 times as many injuries. We are first and foremost an automotive safety technology company. In the world of automotive occupant safety, we were the first to introduce the two- and three-point seat belt system and airbags for front and side impacts. You will find more information at www.autoliv.com.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida