Verksamhetsledare till Barn- och ungdomsenheten, Myndighetsavdelningen

Antal platser:
Publicerad: 2019-12-12
Sista ansökningsdag: 2020-01-07
Stad: Falkenberg
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? ARBETSUPPGIFTER Barn- och ungdomsenheten utreder barn och ungdomar 0-21 år och beviljar och följer upp bistånd med stöd av SoL/LSS och handlägger också LVU. Gruppen är uppdelad i flera funktioner: ett mottag, två utredningsteam, LSS-barn, HVB-handläggare och ett team som handlägger ensamkommande barn och ungdomar. Arbetet leds idag av en enhetschef och en verksamhetsledare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lång erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning för barn och ungdomar och gillar utmaningar. Du ska vara drivande och utveckla metoder, skapa rutiner och vidareutveckla processkartor. I arbetsuppgifterna ingår att leda och fördela arbetsuppgifter och att stödja medarbetarna i det dagliga arbetet samt att företräda nämnden i domstol. Du behöver ha lätt för att samarbeta både inom gruppen och med interna och externa samarbetspartners. Du erbjuds ett stimulerande och omväxlande arbete i en stabil arbetsgrupp med lång erfarenhet där det är en god stämning och ett öppet arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Socionomutbildning och körkort är ett krav. Goda kunskaper i BBIC, utbildning inom Signs of Safety är en merit. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Rekrytering kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida