Redovisningsekonom med 1-3 års erfarenhet

Antal platser:
Yrkesbenämning: Redovisningsekonom
Publicerad: 2019-12-02
Sista ansökningsdag: 2019-12-20
Stad: Stockholm
Vi söker dig som är en Redovisningsekonom med ett par års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra till den centrala ekonomifunktionen hos vår kund. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete och i ett högt tempo med kollegor i produktionskontor och redovisningsavdelningar globalt med gemensamt ansvar för den finansiella rapporteringen och redovisningen. Du kommer främst att arbeta med att hantera alla leverantörsfakturor och betalningar inom kundens koncern. Dina arbetsuppgifter är bland annat att: - Skanna och verifiera fakturor - Granska fakturor - Skapa betalningsunderlag - Registrera fakturor för kommersiella varor - Interna avstämningar - Kontoavstämningar - Kommunikation med de lokala kontoren och redovisningsavdelningar - Utveckla och förbättra interna processer och rutiner Vi tror att du har följande erfarenhet och personliga egenskaper: - Universitetsexamen inom ekonomi och redovisning - 1-2 års erfarenhet inom ekonomi och redovisning - Flytande engelska i tal och skrift - Starka analytiska färdigheter - Du kan hantera en hög arbetsbelastning - Du är nyfiken och en snabblärd - Du har erfarenhet från SAP eller annat fakturahanteringssystem Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Om Quest Consulting Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön