Team Manager inom Customer Operations

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kundtjänstchef
Publicerad: 2019-12-02
Sista ansökningsdag: 2019-12-15
Stad: Gotland
Om bolaget PayEx är ett helägt dotterbolag till Swedbank med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och är idag en av Nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. Om jobbet Customer Operations är PayEx ansikte utåt, vi möter dagligen våra kunder i deras frågor om betalningar. Vi finns för att överträffa förväntningarna från våra kunder och skapa en trygg leverans. Detta genom att kombinera den företagskraft vi har med en lösningsorienterad attityd. Ledger & Accounts är en enhet inom Customer Operations som ansvarar för hela leveransen inom ett av våra affärsområde på PayEx, från signerat avtal till betalning från våra kunder. Du har nu möjlighet att bli en del av ett av enhetens team och dagligen få leda och coacha engagerade och begåvade personer med idéer som kan förändra, om inte världen, så i alla fall synen på kundservice. Som Team Manager inom Ledger & Accounts jobbar du nära ditt team och coachar och leder dina medarbetare i den dagliga leveransen och mot uppsatta mål. Du kommer att tillsammans med andra ledare och funktioner inom PayEx säkerställa och utveckla kundleveransen enligt det uppdrag som Customer Operations har. Några av din arbetsuppgifter - Som ledare har du det fulla personalansvaret, det vill säga allt från arbetsmiljö, utveckling och lön - Coacha och guida dina medarbetare i sin kompetensutveckling och sitt dagliga arbete. - Du ska säkerställa att ditt team når de uppsatta budget, - resultat och medarbetarmål. - Du kommer få utifrån strategier, aktiviteter och mål i verksamhetsplanen sätta upp mål som ska gälla för ditt team. - Du kommer vara med och själv driva förbättringsområden inom funktionen Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen - Du är en stark operativ ledare med ett genuint intresse för människor, du är engagerande och har lätt för att kommunicera mål, beslut och information. - Du är initiativrik och har förmågan att omsätta strategier till konkreta handlingsplaner för ditt team. - Du har stort intresse av att arbeta i kundfront och drivs av att utveckla verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kanske sedan tidigare har med dig - Högskola/universitet inom t.ex. Management, ekonomi eller juridik. - Du har dokumenterad och relevant ledarerfarenhet - Du har erfarenhet av att ha personalansvar och att driva framgångsrika team i gränssnittet mot kund. - Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift. - Eftersom vi arbetar inom betalningslösningar ser vi att du bör ha ett intresse för ekonomi och ekonomiska flöden. Ansökan Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Ansökningarna kommer att behandlas konfidentiellt och sista ansökningsdag är 2019-12-15. Tjänsten är ett vikariat på ett år. Inte något för dig? - tipsa en vän!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida