HR Partner

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-specialist/HR-adviser
Publicerad: 2019-12-02
Sista ansökningsdag: 2020-01-20
Stad: Ystad
Om tjänsten Human Resource (HR) är en av nycklarna till organisatorisk framgång då personalen är den drivande kraften bakom att nå de uppsatta målen. Därför söker vi nu efter en HR-partner som kan omvandla vårt företag till den främsta anställningsdestinationen i vår bransch. HR-partnern ansvarar för att rekommendera förbättringar och se till att all personalrelaterad policy på varje avdelning ligger i linje med vårt företags mål och vision. Om företaget Familjeföretaget Bil Bengtsson har en trygg position i sydöstra Skåne med lång biltradition från år 1930. Men vi stannar inte upp för det, utan vill hela tiden utveckla vår verksamhet. Idag är vi auktoriserad återförsäljare av Volvo, Renault och Dacia. Vi strävar efter att vara den mest innovativa mötesplatsen där vi kan leverera ett komplett bilägande med tankar, tvättar, service och ekonomi. Vi stöttar oss alltid av våra ledord enkelhet, tillgänglighet och passion. Idag har vi tre fullservice avdelningar på orterna Ystad, Sjöbo och Simrishamn. Arbetsuppgifter • Arbeta brett med alla HR-processer och ansvara för att underhålla och utveckla dem. • Chefsstöd gällande arbetsrätt och rekrytering. • Bidra till företagets övergripande strategier och mål. • Arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, löne- och pensionsfrågor. • Övriga löpande personalärenden och administration. Kvalifikationer Du har akademisk högskoleutbildning inom HR eller motsvarande, samt minst 5 års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete. Du är van vid att arbeta med HR-frågor såväl strategiskt som operativt och är bekväm och van vid arbetsrättsliga frågor. Det krävs att du är van att ta ansvar, är resultatinriktad och har intresse för verksamhetens affär. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad och har förmåga att skapa förtroende hos dem du arbetar tillsammans med. Det krävs att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift och är bekväm med att arbeta i Office-paketet. För att bli framgångsrik och trivas i den här rollen behöver du vara öppen, lyhörd och handlingskraftig som person, samt visa god affärsmässig förståelse. Du är van vid ett självständigt arbetssätt och trivs med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas och trivas i rollen samt att du har en positiv inställning till förändring och utvecklingsarbete. Övrigt Har du frågor eller funderingar kring rekryteringen eller tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Filip Jankulovski på 040- 12 02 00 eller Filip.jankulovski@kfx.se

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida