HR och löneadministratör till IKEA Museum i Älmhult

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2019-11-28
Sista ansökningsdag: 2019-12-12
Stad: Älmhult
IKEA Museum is the story of IKEA. In the past, in the present and into the future. We are about 70 co-workers located in Älmhult, Sweden. We offer visitors the opportunity to experience and explore the history and development of the IKEA business from a number of different perspectives. Understanding life at home is the core of our business. Our aim at the IKEA Museum is to study our heritage, discover new knowledge and share our insight and views on global issues in design, innovation, entrepreneurship and everyday life at home. Do you want to join us on this journey? Ditt uppdrag Till IKEA Museum i Älmhult söker vi en HR och löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag på 50 procent initialt under 6 månader via oss på Wise Professionals med start senast början av januari. Under ditt uppdrag på IKEA Museum kommer du att supportera alla medarbetare och chefer (cirka 70 medarbetare totalt). Du kommer att ansvara för det förberedande löneunderlaget tillsammans med deras externa lönepartners. Vidare ser du till att korrekt medarbetarbetarinformation finns i rätt system. Andra arbetsuppgifter som du kommer jobba med är: • HR och löneadministrativa uppgifter för att säkerställa att all information registreras för månadslön och tidsregistrering. • Leverera personers KPI: s, rapporter och statistik till organisationen. • Ansvarig för att se till att alla HR-administrativa system är korrekta och överensstämmer med svensk arbetslag och dataskyddslagen. Säkra att alla arkiveringssystem är uppdaterade och exakta. • Arbeta nära HR-affärspartner för att stödja och utveckla HR Din bakgrund Vi söker dig som har ca 2–3 års erfarenhet av arbete med lön och HR. Då lönen sköts av en extern leverantör behöver du inte suttit med hela löneprocessen självständigt, men vi ser gärna att du arbetat på ett liknande sätt förut och förstår helheten i löneprocessen. Tjänsten innehåller mycket administrativt arbete så du behöver tycka att det är kul och känna dig motiverad av det. På företaget jobbar de i deras interna HR-system, så har du erfarenhet från olika affärssystem ses det som meriterande. Vidare behöver du ha mycket bra kunskap i Excel eftersom mycket administreras i det systemet. Att du behärskar svenska och engelska ser vi som en självklarhet. För att trivas behöver du vara bekväm i rollen som administratör. Som person har du integritet och är självgående i dina arbetsuppgifter. Du agerar beslutsamt och tänker nytt med en ständig vilja att förbättra dig själv och ditt arbete. När du blir en av oss Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär. Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals. Mer om tjänsten Tjänsten ska tillsättas omgående, och vi ser gärna en start i början av januari. Därav kommer vi gå igenom urvalet och presenterar kandidater för vår kund löpande. Tveka därför inte att söka tjänsten redan idag då den kan vara tillsatt imorgon. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Talent Acquisition Specialist (Jannice.Larsson@wise.se) och kolsultchef (Patrik.Gustavsson@wise.se) Tack!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Deltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida