LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Junior teknisk projektledare till IT-avdelningen

Antal platser:
Yrkesbenämning: Projektledare, IT
Publicerad: 2019-12-02
Sista ansökningsdag: 2019-12-15
Stad: Östersund
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle. Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Nu bygger vi vidare med kompetens inom teknisk projektledning och söker en medarbetare med nyligen avslutad utbildning som vill bidra med nya infallsvinklar och metoder till vår verksamhet. Anställningen är placerad inom IT-avdelningen som ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö samt leverera högkvalitativa och flexibla IT-tjänster till verksamheten. Statens servicecenter nyttjar i hög grad externa leverantörer för drift och support av IT-infrastrukturen och applikationsportföljen. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar Rollen som junior teknisk projektledare innebär primärt att planera, koordinera och följa upp den tekniska anslutningen av kundmyndigheter till Statens servicecenters tjänsteleveranser. Dessutom ingår att planera, leda och utföra tilläggsuppdrag av teknisk karaktär. Rollen ingår i ett projektteam med resurser från andra delar av vår organisation och har mycket kontakt med våra kundmyndigheter samt leverantörer och hanterar frågeställningar både från verksamheten och IT. Då vi förutsätter att du önskar att utvecklas i rollen som projektledare kommer även projektledning av utvecklingsprojekt att rymmas inom rollen på sikt. Kvalifikationer Vi söker dig som: • nyligen har tagit examen som systemvetare eller ingenjör med informatikinriktning eller datateknisk inriktning. • har 1-2 års arbetslivserfarenhet, gärna inom IT-området. Dessutom är det meriterande om du har: • erfarenhet från arbete med integrationsplattformar. • kunskap om löne- och/eller ekonomiadministrativa system och/eller e-handelssystem. Vidare ska du ha följande förmågor: • vara strukturerad och målmedveten i ditt arbetssätt. • att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter. • att säkerställa att arbetsuppgifter och leverans sker i rätt tid. • förmåga att hantera många olika kontakter både internt och externt. • att bidra positivt till teamets arbetsklimat. Dessutom förutsätter vi att du har en önskan om att utvecklas i rollen som projektledare. Övrigt Anställningen är 100 % och tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Anställningen är placerad i Östersund. Anställningen innebär en del resande. Välkommen med din ansökan senast 15 december 2019. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida