LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

Löneadministratör

Antal platser:
Yrkesbenämning: Löneadministratör
Publicerad: 2019-11-08
Sista ansökningsdag: 2019-12-13
Stad: Stockholm 
Vi söker en hjälpsam och självständig löneadministratörer. Vår kund arbetar inom transportsektorn och har huvudkontor i centrala Stockholm. På företaget arbetar cirka 40 medarbetare och du kommer att sitta på ett mindre kontor med kollegor inom administration, ekonomi och försäljning. Gott samarbete och trivsel är viktiga faktorer för vår kund. Arbetsuppgifter Du kommer självständigt att ansvara för att sköta hela löneprocessen från ax till limpa. I ditt ansvarsområde ingår löneberäkningar, löneutbetalningar och att producera lönespecifikationer. Du arbetar även med att säkerställa tidsredovisning, utlägg och reseräkningar. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera; Hantering av pensions- och övriga försäkringar Hantering av ersättningar och arvoden Hantering av semesterberäkningar Besvara avtals- och arbetsrättsfrågor Utföra årsskiftesrutiner Framtagande av statistikrapporter Skriva arbetsgivar- och inkomstintyg Rapportering till Försäkringskassan, Kronofogden, SCB och andra myndigheter Du kommer att tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor såsom ledigheter, sjukfrånvaro, semester samt kontrollera och kvalitetssäkra de underlag som du får varför du bör vara väl bevandrad med regelverket och olika kollektivavtal. Kvalifikationer Du bör ha cirka 3-5 års erfarenhet av att självständigt hantera hela löneprocessen kring löneberäkningar, löneutbetalningar, personalskatter, arbetsgivaravgifter och årsbesked. Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor. Goda kunskaper i Excel är ett krav Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav Personliga egenskaper Vi söker efter en trygg och stabil personer som är noggrann och detaljfokuserad. Stark drivkraft och framåtanda är andra viktiga egenskaper. Du har god social kompetens likväl som du är hjälpsam och har servicekänsla. Det är vidare viktigt att vara flexibel och lösningsorienterad. Slutligen är du en lyhörd lagspelare som gillar gott samarbete. Mer om tjänsten Tillsättning: omgående Omfattning: heltid Placering: Stockholms city Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. Varför jobba på Andara? Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen. Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla. Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån. Varmt välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Besök hemsida