LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

HR-administratör inom rekrytering

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2019-11-07
Sista ansökningsdag: 2019-11-17
Stad: Nyköping 
Företagspresentation Vi söker nu dig som vill arbeta administrativt inom rekrytering samt vara en del i en stor verksamhets viktigaste tillsättning. Är det du? Då är du rätt person för oss! Vi söker nu en HR-administratör inom rekrytering till en av våra kunder. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som HR-administratör inom rekrytering arbetar du med verksamhetens semestertillsättning. Du hanterar inkomna ansökningar och telefonförfrågningar från kandidater och chefer samt säkerställer att information registreras i diverse datasystem. Rollen ansvarar för hantering av mejl, kontinuerliga utskick av erbjudande till utvalda kandidater, inbokning av hälsoundersökning samt inbokning av utbildningar som ingår i introduktionen. Du hanterar mejlutskick till chefer med information om starttider samt övrig information. Vidare ansvarar du för arkivering av avtal och hanterar lönepåverkande administration i verksamhetens personalsystem. Du anordnar introduktionsmöten för semesterersättarna där avtal signeras och förklaras. Du arbetar i tätt samarbete med en rekryterare och säkerställer att rätt information hamnar på rätt plats i diverse system samt att kandidaten är väl informerad om processen. Det här är ett uppdrag via Unik Resurs på ca 4-5 månader inledningsvis. Din profil Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta och du gillar att arbeta administrativt. Du är serviceinriktad då kandidatupplevelsen samt samarbetet med rekryterande chef ska vara i fokus genom hela ditt arbete. Du är van att ha kommunikation med både interna och externa parter, och du tar eget ansvar i din roll. Vidare har du förmågan att anpassa dig och prioritera om vid behov. Vi arbetar i ett nära team vilket ställer krav på att du är prestigelös och vill arbeta mot gemensamma mål. För att passa in i den här rollen tror vi att du har: - Gymnasial utbildning - Erfarenhet av administration - Kommunicerar på svenska och engelska i tal & skrift - Mycket goda kunskaper inom Office-paketet - Värderingar som står för mångfald Det är meriterande om du har: - Eftergymnasial utbildning - Erfarenhet av rekrytering - Erfarenhet av bulkrekrytering - Erfarenhet av att hålla i utbildningar/föredrag - Erfarenhet av HR-system & rekryteringsverktyg Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi tar helst emot din ansökan via databasen i enlighet med GDPR. Vid frågor avseende tjänsten är du självklart välkommen att höra av dig direkt till ansvarig rekryterare Elin Gladh på elin.gladh@unikresurs.se alternativt 076-945 34 35. Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 3 - 6 månader
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön