LEDIGAJOBB.SE by Noor Jobs

HR Coordinator till fordonsindustrin

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2019-11-06
Sista ansökningsdag: 2019-11-11
Stad: Göteborg 
Har du tidigare erfarenhet av brett HR-arbete? Är du resultatorienterad, kommunikativ och drivs av nya utmaningar? Gillar du att arbeta såväl operativt som strategiskt? Adecco söker nu en driven HR Coordinator till vår globala kund inom fordonsindustrin! Om tjänsten Som HR Coordinator kommer du att arbeta i nära samarbete med HR Chef och HRBP´s i Sverige och Frankrike. Din roll kommer att innebära ett brett spektrum av arbetsuppgifter inkluderat både strategiskt och operativt HR-arbete. Du kommer supportera avdelningen med HR-administration och annat HR-stöd. Du kommer ta fram rapporter, analysera information, förbereda presentationer etc. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Vara en central kontaktpunkt för HRBP´s • Samordna och följa upp årliga HR roadmaps • Ansvara för rapportering och prognoser kopplat till personalen samt utformning av olika typer av enkäter och medarbetarundersökningar • Driva HR administrativa uppgifter • Administrera personalfrågor, hålla reda på nyckeltal och samordna datainsamling och statistik • Delta i HR-aktiviteter och processer t.ex. arbete med student relations, Talent Management och Employer Branding • Administration av order, fakturor och kostnader och administration av HR budget • Planera och organisera möten, seminarier och konferenser • Delta på ledningsgruppsmöten • Förbereda dokument, presentationer och rapporter • Hantera kontakter och nätverk internt och externt • Driva kompetensförsörjningsarbete, t ex i form av att projektleda långsiktig rekrytering • Genomföra och analysera avgångsintervjuer Ditt arbete sker i ett öppet och dynamiskt klimat och dina uppgifter är att guida och ge support till företagets chefer samt att tillsammans med dina kollegor se till att HR-funktionen levererar enligt företagets strategiska mål. Du kommer att arbeta som konsult för Adecco med placering i Lundby, Göteborg. Tjänsten är på heltid och skall tillsättas omgående. Om dig Vi söker dig som har en utbildning inom HR, företagsekonomi eller annat närliggande område. Du har tidigare minst ett års erfarenhet av brett HR-arbete och är van vid att arbeta i en internationell miljö där förändringar sker snabbt och arbetstempot är högt. Vidare är du van vid att supportera chefer på olika nivåer samt bekväm med att använda såväl svenska som engelska i ditt arbete. Med driv, handlingskraft och en stark tilltro till din egen förmåga samtidigt som du har hög integritet och är van vid att hantera konfidentiell information kommer du långt på din nya arbetsplats. I rollen är det viktigt att du är proaktiv, lösningsinriktad samt har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vidare trivs du i en teambaserad roll och med ett nära samarbete med dina kollegor och chefer. Du har även förmåga att strukturera, organisera och planera din arbetsdag samt lösa problem snabbt och effektivt. Du gillar nya spännande utmaningar och värnar om att bygga goda relationer både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via julia.algotsson@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se Välkommen med din ansökan!

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning
Besök hemsida